Publicador de continguts

Aigües Colomenques revisarà de forma personalitzada totes les reclamacions per la facturació durant l’estat d’alarma

Durant l’estat d’alarma provocat pel COVID-19, davant la impossibilitat de realitzar lectures dels comptadors dels usuaris, es van realitzar lectures estimades a un 31% dels usuaris del servei durant el segon trimestre 2020, el 69% restant de les lectures són lectures reals. No es van realitzar aquestes lectures, com a mesura de contenció davant la pandèmia del coronavirus, en considerar que promoure la circulació d’operaris lectors per tot el municipi era un risc de transmissió de la pandèmia que s’havia d’evitar.

L’estimació de les lectures es va fer de conformitat amb el que estableix el reglament del servei: es va estimar un consum a cada contracte igual al del mateix període de l'any anterior, excepte en les pòlisses que teníem identificades amb algun tipus d'activitat que havia quedat restringida pel decret, per exemple bars, restaurants, hotels, escoles, etc., que es va estimar un consum de 0 mdes d'abril a maig. En el següent període on s’ha pogut fer una lectura real del comptador, s’ha facturat aquesta lectura real menys l’estimació efectuada en el període anterior.

Aquestes estimacions es van fer en tot moment amb l'ànim d'aproximar-nos al consum real i impactar el mínim als usuaris. La majoria de les estimacions de consum han estat properes a la realitat, però hi ha casos en què, per diferents motius, no s’han ajustat a la realitat. Amb tot, no es pot aplicar una solució única per a tothom, ja que el comportament dels consums durant el confinament ha estat diferent en cada cas; a continuació se’n detallen tres exemples:

  • Locals comercials o activitats que no han aturat el consum, malgrat ser identificades com a activitats restringides per l’estat d’alarma: Ha provocat acumulació de consum en obtenir la lectura real.
  • Habitatges on han variat necessitats o nombre d’ocupants en relació amb el mateix període de l’any anterior: Ha provocat acumulació de consum en obtenir la lectura real.
  • Habitatges amb consum el mateix període de l’any anterior, que aquest any no han tingut consum, per exemple segones residències: Ha provocat estimacions més elevades del que correspondria.

Aigües Colomenques, companyia gestora del cicle integral de l’aigua de Santa Coloma de Farners, manifesta el seu compromís de revisar cas per cas les reclamacions que es formulin en relació amb la facturació durant l’estat d’alarma.

Si els usuaris consideren que les estimacions de consum dels seus contractes no han estat ajustades a la realitat, poden sol·licitar una revisió de les seves factures i s’estudiarà el seu cas individualment per oferir la millor solució.

Aigües Colomenques posa a disposició dels usuaris els següents canals de contacte:

💻  Per internet: https://aiguescolomenques.cat/ca/canals-de-contacte

📞  Consultes i cita prèvia: 900 100 352 (laborables de 8 a 21 h)

👥  Atenció presencial amb cita prèvia a l’oficina d’Aigües Colomenques (Ctra. de Sils núm. 5 de dimarts a divendres de 9h a 13 h). Per atendre presencialment a l’oficina, cal sol·licitar cita prèvia: https://www.aiguescolomenques.cat/ca/cita-previa/

📞  Per comunicar la lectura del comptador: 900 816 101 o https://www. aiguescolomenques.cat/ca/lectura-de-comptadoren cas de disposar d’un comptador inaccessible per estar ubicat a l’interior de l’immoble, ens poden fer arribar la lectura de forma gratuïta trucant per telèfon o a través del nostre web.